31 Mart 2009 Salı

2008'de Online Reklamlar, Reklam Pazarındaki Yerini Büyütmeye Devam Etti

Bugün bir yazı okurken dikkatimi çekti, Amerikan Gazetecilik Derneği'nin 2008 yılı ile ilgili güncelledeği son rakamlara baktığımızda ABD'de gazetecilik endüstrisinde reklam gelirlerinin azaldığını görüyoruz. Geçtiğimiz yıl endüstrinin bu gelirlerindeki düşüş %17'ye yaklaşırken, online reklam gelirlerindeki düşüş ise %1.8'de kaldı. Yani gazetecilik endüstrisinin reklam gelirleri düşerken online reklam gelirleri hala stabilitesini koruyor. Tüm bunların yanında online reklam sektörü 10.6% büyüme ile marketteki payını artırıyor. Online reklam pazarında arama reklamları 2007'ye göre %20 artarak online reklam pazarında payını %57'ye çıkarırken, online video reklamları da %2'den %3'e sıçradı. Online reklamcılığın büyüme hızı 2007'ye göre azalsa da, hala çok sağlam temeller üzerine kurduğu yükselişini devam ettirip geleneksel reklamlara oranla genel pazardaki payını artırıyor.

ABD'yi ve dünyayı biraz geriden takip ettiğimize göre ülkemizdeki reklam sektörünün geleceğini kestirmek de çok zor olmasa gerek. Hala ülkemizde online reklamların pazardaki payı çok küçük olsa da geleceğinin parlak olacağı kesin.

Hiç yorum yok: